איך מכניסים פעילות רצויה חדשה אל שגרת החיים?

חסר ביטוחים
אוקטובר 29, 2019
עוסק מורשה – תשלומים לרשויות
אוקטובר 30, 2019

רבים מאיתנו מעוניינים להכניס פעילויות מסויימות אל שגרת החיים, אך לא ממש מצליחים לעשות זאת. לעיתים הסיבות מוצדקות יותר ולעיתים… קצת פחות!
רק כדי לסבר את האוזן, אני מתכוונת לפעילויות שאנחנו באמת מעוניינים שתיכנסנה אל שגרת חיינו או לפחות, יודעים ומאמינים שהן חשובות עבורנו!

אז איך עושים זאת בכל זאת?
ראשית, יש להגדיר בבירור את הפעילות הרצויה.
לדוגמא: להתאמן 3 פעמים בשבוע, להקדיש 1.5 שעות בשבוע לזמן פנאי/איכות עם הילדים (כל ילד בנפרד), לאכל בריא יותר ע"י הכנסת שלושה ירקות ושני פירות לתפריט התזונה היומית שלנו וכדומה …

בהקשר זה, שני דגשים:
האחד – ממליצה לכם לשוב ולקרוא את הפוסט הקודפ שלי, באשר לאופן הגדרת מטרה, לפי מודל S.M.A.R.T
השני – הגדרת הפעילות חייבת להתאים לכם (ואך ורק לכם). כלומר:
שלא יעניין אתכם מה אחרים עושים באותו נושא!

לאחר שהוגדרה הפעילות (ולצורך הדיון, אקח את הפעילות הגופנית), יש להתחיל לבצע אותה בדיוק כפי שהוגדרה (תדירות, משך, עצימות וכו') ולבצע אותה במשך 21 פעמים, ברציפות!!

ולמה זה?
כאשר מבצעים פעילות מסויימת במשך 21 פעמים רצופות, אותה פעילות מתקבעת באיזשהו אופן בשגרת החיים.
(אני חייבת לציין, שניסיתי זאת באופן אישי, עם מספר סוגיות וזה עבד לי כמעט כמו קסם).

נכון הוא, שבזמן ה"תרגול" של אותן 21 פעמים ועד שהפעילות הופכת לשגרה, נתקלים בהתנגדויות הרגילות (חוסר זמן, חוסר אמונה, חוסר חשק וכו') ואז – צריך באמת קצת "להכריח את עצמנו" ולזכור, שלאחר 21 פעמים, זה באמת הופך להרגל קבוע ומצליחים להתגבר על כל החסמים!

אדגיש רק עוד דבר נוסף;
חשוב שתקפידו להתחיל את הפעילות לפי התדירות שהגדרתם לעצמכם מראש (אותה תדירות בה אתם מתכוונים לבצע את הפעילות בעתיד) ולא – להאיץ את התהליך כדי "להיפטר מזה".
למשל: אם החלטתם להכניס אל שגרת חייכם העמוסה, שלושה אימונים בשבוע ופתאום אתם בשבועיים חופש ומנסים לדחוס אימון כל יום, זה לא יתפוס 😐

אז תעשו טובה לעצמכם ואל תקצרו את הדרך 

למידע נוסף אודות שיפור ושדרוג שגרת החיים
היכנסו ישירות אל לשונית "אימון אישי"