קודמתם לתפקיד ניהולי? מעולה! אז איך מתחילים ועושים זאת בהצלחה?

מתכננים למשוך את כספי הפיצויים? עצרו רגע; בואו נבין תחילה את המשמעות של מהלך זה!
אוקטובר 30, 2019
ביטוח אחריות מקצועית
אוקטובר 30, 2019

קודמתם לתפקיד ניהולי? אז ראשית – באמת כל הכבוד לכם ושיהיה במזל טוב 👏
ועכשיו… קחו נשימה עמוקה ובואו נבין יחד, מהיכן מתחילים ואיך עושים זאת בביטחון ובהצלחה!!

עובדים שמקודמים לראשונה לתפקיד ניהולי, מקודמים, על פי רוב, על סמך היותם מוצלחים מבחינה מקצועית. אולם, לא כל עובד שהוא מקצוען בתחום עיסוקו, הופך בהכרח אוטומאטית, להיות מקצוען גם כמנהל ובטח שלא בהתחלה!

אז ראשית, בואו נבהיר ובעיקר נסכים ש: ניהול – הוא מקצוע בפני עצמו, הדורש הכשרה והכוונה!
על כן, פרגנו לעצמכם את זמן הלימוד וההסתגלות הראויים, גם אם מקום העבודה / המנהלים שלכם, מצפים מכם להשתלט על הכל באופן מיידי.
זיכרו שזו לא ציפייה הגיונית (על אף שלצערי, זה הלך הרוח הרווח במקומות עבודה רבים).

אז אחרי שנרגעתם והבנתם שמגיעים לכם "100 ימים של חסד" (ובמקביל – אתם זוכרים ומאמינים שאתם מסוגלים לעשות זאת בהצלחה), אתן לכם כמה עיצות,
כיצד להתמודד נכון עם השינוי:

1. בקשו ממקום עבודתכם לשלוח אתכם לקורס/סדנת ניהול או פגישות ייעוץ או אימון מנהלים.

2. במידה ואין כאלו במסגרת עבודתכם, שקלו לממן זאת באופן פרטי. זה משתלם, האמינו לי!

3. זיכרו והפנימו, שעכשיו משעברתם את השינוי, אתם צריכים להוכיח יכולות אחרות, פרט לאלו המקצועיות. ולא (!) – להתחיל לעבוד קשה יותר, במקום העובדים שלכם, כדי לתקן ולשפר את איכות התוצרים, זה לא ניהול!!!

4. אל תפחדו להודות שאתם לא יודעים דבר מה, לא בפני הכפיפים שלכם ולא בפני הממונים עליכם.

5. זהו בעצמכם לפחות אחד מהתכונות והמאפיינים של מנהל טוב (להלן), אחד כזה שהכי טבעי ונוח לכם איתו ואז – התחילו לפתחו ולהפעילו מיידית, במסגרת תפקידכם החדש!

להלן רשימה (חלקית בלבד):
כושר מנהיגות, יזמות, תושיה, חזון, חדשנות, הקשבה, חשיבה "מחוץ לקופסא", האצלת סמכויות, תכנון, בקרה, משוב, יכולת לפשר בין גורמים.

** ראו בהמשך הפוסטים בבלוג, הרחבה בנושא התכונות והמאפיינים של כל מנהל טוב 👍

למידע נוסף אודות תהליכי אימון אישי
היכנסו ישירות אל לשונית "אימון אישי" ובחרו מתוך התפריט באפשרות: "אימון מנהלים וקריירה"